Záruční a pozáruční servis klimatizace
Základním předpokladem dobře fungující klimatizace je starost o tuto jednotku. Proto je nezbytným předpokladem pravidelný servis klimatizace. Pokud je zařízení zaneseno nečistotami, dochází k vyššímu tlaku v klimatizačním okruhu. Dále dochází jak k nižšímu výkonu chlazení, tak k vyššímu zatížení kompresoru. Vše má za následek kratší životnost a vyšší spotřebu elektrické energie.
Dalším faktorem je prevence onemocnění. Pravidelně udržovaná jednotka je bez plísní, zápachu a škodlivých bakterií.
Hisense |
Záruka až 5 roků |
Samsung |
Záruka až 3 roky |
Daikin |
Záruka až 3 roky |
LG |
Záruka až 3 roky |
Sinclair |
Záruka až 3 roky |
Rezervovat servis
Jak často klimatizaci servisovat?
Četnost odborného servisu a čištění závisí na prostředí, kde klimatizaci využíváte. Minimálně to však je 1x ročně. Kromě výše uvedených faktů je roční servis i podmínkou garance záruky. A nejen to. Pravidelnou roční servisní prohlídkou se záruka prodlužuje na 3 roky.
Ideální intervaly pro servis klimatizace:
- Pokud u bytů, rodinných domů a kanceláří využíváte klimatizaci jen sezónně (chladíte v létě), tak opravdu doporučujeme servisovat 1x za rok
- Pokud klimatizaci využíváte v létě na chlazení a v zimě i na ohřev, doporučujeme servis 2x ročně
- V průmyslových objektech klimatizace běžně servisujeme i 4x do roka
7 nejčastějších závad, které přichází, když pravidelně klimatizaci neservisujete
- Zápach z klimatizace – za zápach z klimatizace může vlhkost na vnitřním výměníku, kde se tak snadno tvoří bakterie a plísně.
- Z klimatizace neproudí chladný vzduch – pravděpodobně z klimatizace uniká chladivo, nebo máte na ovladači špatně nastavený program.
- Z klimatizace vytéká voda – v případě, že je jednotka správně namontovaná (správný spád kondenzačního potrubí) a vytéká z ní voda, problém pravděpodobně bude v zanesení kondenzačního potrubí, nebo v zaneseném plováčku čerpadla.
- Klimatizace málo chladí – buď už máte zanesené filtry (je nutné je vyčistit), nebo z klimatizace uniká chladivo.
- Klimatizace netopí – pravděpodobně máte na ovladači nastavený špatný program, nebo nižší teplotu, než je teplota v místnosti.
- Klimatizace je velmi hlučná – došlo buď k uvolnění nějaké její části, nebo se do vnější jednotky dostalo např. listí, větve, … Důvodem může být i led v klimatizaci.
- Klimatizace vyhazuje pojistky – k tomu dochází, když jsou poškozené kabely, narušená izolace nebo má venkovní jednotka vadný ventilátor.
Pokud k jakékoliv této závadě dojde, kontaktujte nás.
V létě hlavně montujeme. V zimě servisujeme
V letní sezóně jsme plně vytíženi montážemi. Proto je servis dražší a jen pro zákazníky, kteří si u nás klimatizaci koupili. V zimě, kdy díky počasí nejsme schopni montáže provádět, se zaměřujeme na servis. Díky tomu je i levnější.
Ceník servisu klimatizace (pro soukromé osoby je tato cena včetně DPH, pro „podnikatele“ je uvedená cena bez DPH):
|
Cena v létě (1.4. - 30.9.) |
Cena v zimě (1.10. - 31.3.) |
Servisní prohlídka vnitřní klimatizace |
1100 Kč |
600 Kč |
Servisní prohlídka venkovní klimatizace |
1100 Kč |
600 Kč |
Servisní prohlídka kanálové klimatizace |
1600 Kč |
1000 Kč |
Čištění ventilátoru |
600 Kč |
500 Kč |
Doplnění chladiva |
Dle rozsahu |
|
Rezervovat servis
Čištění ventilátoru si účtujeme pouze při nutnosti demontáže, když je jednotka nadměrně znečištěná. Příplatek za servis nadměrně znečistěné jednotky je ve výši 100%. Vyhrazujeme si právo neservisovat jednotky, které jsme neinstalovali a extrémně znečištěné jednotky.
Doprava:
Uherský Brod: 40 Kč, do 20km: 200 Kč, do 35km: 400 Kč, do 50km: 600 Kč, nad 50 km: individuálně